Diksmuide verdient de waarheid!

Op 3 januari 2019

Het feit dat er geen schepenvoordrachten werden ingediend door de nieuwe coalitiepartners CD&V en Idee Diksmuide bevestigt dat er iets onwettigs gebeurd is met de voordrachten.
De wet is in deze heel duidelijk. Je mag maar 1 voordrachtsakte tekenen. Uit opportunistische postjespakkerij blijken CD&V en Idee Diksmuide die wet overtreden te hebben.

Van de leden van de wetgevende macht mag ten minste verwacht worden dat ze zich zelf aan de wetten houden. Omdat de burgemeester niet ontkent de democratische spelregels aan haar laars te hebben gelapt, roepen wij haar en alle andere betrokken gemeenteraadsleden op om een stap opzij te doen en zo een snelle doorstart van het bestuur mogelijk te maken.

N-VA Diksmuide vraagt dat alle documenten op tafel worden gelegd! Het is dan aan de bevoegde instanties om een oordeel te vellen.
Wij willen ons alvast constructief opstellen en reiken de hand naar alle gemeenteraadsleden die niet betrokken zijn in dit schandaal om samen te werken om een eventuele procedureslag te vermijden.

Onze fractie onderzoekt op dit moment welke stappen, al dan niet juridisch, kunnen gezet worden. Het spreekt voor zich dat wij alle wettelijke middelen zullen aanwenden om ervoor te zorgen dat Diksmuide de volgende zes jaar niet geleid wordt door een bestuur dat de wet naast zich neerlegt.