N-VA Diksmuide stelt 5 nieuwe kandidaten voor

Op 15 juni 2018

N-VA Diksmuide geeft vijf namen voor de gemeenteraadsverkiezingen vrij

1. Julie Vercooren

Julie is 22 jaar en woont in de Graanstraat in het centrum van Diksmuide. Op dit ogenblik studeert Julie graduaat maatschappelijk werk en zal in september beginnen met de specifieke lerarenopleiding. Julie is sinds 2014 lid van N-VA en werd in 2015 verkozen als bestuurslid van N-VA Diksmuide. Ze is ook jongerenverantwoordelijke en beheert de sociale media en de website van onze afdeling. Naast werken als jobstudent vult Julie haar vrije tijd in met spinning, boeken lezen en reizen.

2.Joachim Van Opstal

Joachim is 46 jaar, woont in het centrum van Diksmuide en is gehuwd met Jill Dekeyser. Als zelfstandig ondernemer is hij werkzaam als ICT project manager en is samen met Jill medezaakvoerder van een zelfstandige dienst thuisverpleging. Op sportief vlak is Joachim vooral actief als karateleraar en nationaal scheidsrechter. Sinds 2013 is Joachim OCMW-raadslid en zetelt hij ook in het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst.

3. Giel De Brabander

Giel is 22 jaar en woont in Esen. Hij studeerde vorig jaar af als bachelor in het vastgoed-landmeten en volgt nu een schakelprogramma naar industrieel ingenieur bouwkunde aan de universiteit van Gent. Giel is trainer bij de Diksmuidse zwemvereniging Bruinvissen en is in de zomervakantie redder aan zee in Nieuwpoort. De vele uitdagingen op vlak van ruimtelijke ordening, verkeersstromen, leegstand, lokale economie en toerisme deden Giel beslissen om de stap naar de politiek te zetten.

4. Koen Bostyn

Koen is 43 jaar en woont in de Grasstraat in het centrum van Diksmuide. Hij is gehuwd met Annelies Deruyter en samen hebben ze 2 dochters Lotte en Katoo. Koen is kinesitherapeut, maar werkt nu reeds 14 jaar als opvoeder in het VTI Veurne. Hij is er verantwoordelijk voor de leerlingen van de tweede graad, de leerlingenbegeleiding en het leerlingensecretariaat. Alle sporten wekken zijn interesse, maar op dit moment is Koen vooral fervent fietser. Zo nam hij dit jaar opnieuw deel aan de 1000 km voor Kom Op Tegen Kanker. Als bijberoep beschildert, personaliseert en restylet Koen oude meubeltjes.

5. Martine Desmet

Martine woont in Esen, is 42 jaar en is gehuwd met Steven Vanhoutte. Ze hebben samen 3 kinderen. Martine heeft rechten gestudeerd en is actief als notarieel jurist. Vrije tijd besteedt zij graag met vrienden. Een etentje of een concertje meepikken en een goed boek lezen zijn haar andere hobby’s. Als gedreven lid van de ouderraad van de gemeentelijke basisschool in Esen probeert ze lokaal haar steentje bij te dragen. Momenteel zetelt Martine in de OCMW-raad en ze is ook bestuurslid van N-VA Diksmuide.