De stad in de verf zetten of reclame voor CD&V en SP.a op kosten van de belastingbetaler?

Op 2 november 2016

Eind april keurde het schepencollege een samenwerking goed met Focus/WTV voor het maken van 4 reportages over onze stad, kostprijs zo’n 10 000 €.

Als oppositiepartij konden we ons, ondanks het prijskaartje, wel vinden in het idee. Door de verkeersellende, parkeerproblematiek, de verschillende werken… verliest Diksmuide heel wat bezoekers. Dat er initiatieven moeten genomen worden om het negatieve imago van onze stad op te krikken is voor iedereen duidelijk en wij keken dan ook reikhalzend uit naar de verschillende afleveringen.

Na het bekijken van de 4 afleveringen van elk 2 minuten kan niet anders dan geconcludeerd worden dat dit GEEN promotiereeks is voor Diksmuide, maar een propagandacampagne van de meerderheid. Eerlijk verdeeld mogen 2 CD&V’ers en 2 SP.a’ers hun beleid uitleggen. De “pakkende beelden” van schepenen die selfies nemen, rondfietsen, staren naar de polders of de burgemeester die Ode an die Freude op de beiaard uitprobeert, zullen we daarmee toeristen lokken of mensen terug overtuigen om de winkels in Diksmuide te bezoeken?

Als de burgemeester en de schepenen reclame voor zichzelf willen maken dan is daar niets mis mee. Maar dat moeten de inwoners van Diksmuide toch niet betalen! N-VA Diksmuide roept daarom CD&V en SP.a op om de volledige som aan de stad terug te storten.

Koen Coupillie
Voorzitter N-VA Diksmuide

Bron: Het artikel kan u lezen op eDiksmuide: http://www.ediksmuide.be/nieuws/manehoekje/ op datum van maandag 2 november 2016.