Dirk Watthy

Dirk Watthy is gehuwd, vader van twee zonen en grootvader van zes kleinkinderen (twee meisjes en vier jongens). Hij is geïnteresseerd in hun doen en laten en indien nodig neemt hij voor hen de taak van taxibestuurder op zich. Hij baat samen met zijn echtgenote Denise “B&B Klavertje 3” uit in Pervijze.

Dirk was tijdens zijn actieve loopbaan ergotherapeut op de dienst Geriatrie. Daar ontdekte hij de wens van iedere oudere om zolang als mogelijk in de eigen, vertrouwde omgeving te blijven wonen. Samen met de collega’s van op zijn dienst heeft hij een systeem ontwikkeld om huisbezoeken bij ouderen uit te voeren. Dit om hun problemen thuis zoveel mogelijk en zo goed mogelijk – in samenspraak met de oudere en zijn familie (mantelzorgers) – op te lossen. Daardoor is Dirk steeds geïnteresseerd gebleven in alles wat voor ouderen belangrijk is o.a. functionaliteit en toegankelijkheid van de openbare ruimte.

Naast de taak van bestuurslid van N-VA Diksmuide heeft Dirk ook nog verschillende andere taken. Hij is bestuurslid van de Vlaamse Actieve Senioren, alsook bestuurslid van de Vlaamse Westhoekvrienden Diksmuide. Verder is hij ook nog actief lid van SeniorenAdviesRaad en van Regionaal Platform Ouderenparticipatie. Dirk is tevens de coördinator van de werkgroep ergotherapie van de Wintermeeting Geriatrie in Oostende.